לרגל יום המציין את שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות – יש לי ביקורת על הכתבה: להקת שלווה, מספיק עם פורנו ההשראה

לרגל יום המציין את שוויון זכויות אנשים עם מוגבלות – יש לי ביקורת על הכתבה: להקת שלווה, מספיק עם פורנו ההשראה

לאחרונה נחשפתי למאמר הזה ברשת: להקת שלווה, מספיק עם פורנו ההשראה. תבריזו לטראמפ. לדעתי זו כתבה גרועה ופוגענית ולא רק כלפי להקת שלווה.

להלן הביקורת שלי על הכתבה הזו

  1. בכתבה יש שימוש במושג פורנו מעולם הסטייה המינית. שימוש במושגים כאלה לכשעצמם לא ראויים לדעתי בהקשר של הגברת מודעות לקידום זכויות אנשים עם מוגבלות.
  2. אפשר לומר על טראמפ כל מיני דברים. סביר להניח שיש לו כישורים מוצלחים יותר וכישורים או התנהגויות שנויות במחלוקת. את אותו הדבר אפשר לומר גם על ההתנהלות של חלק ממשרדי הממשלה העובדים והפקידים במגזר הציבורי, הפרטי והשלישי.
  3. לא כולם אוהבים אנשים עם מוגבלות, זה נכון ואי אפשר לכפות על מישהו לאהוב מישהו אחר עם או ללא מוגבלות.
  4. כן אפשר לדרוש, וגם באמצעות חוקים ותקנות, לכבד זכויות אנשים עם מוגבלות.
  5. להקת שלווה עושים מיליונים? יכול להיות שזה נכון, לא בדקתי את חשבון הבנק שלהם (וזה גם לא מעניין אותי ברמה האישית…). אבל ללא ספק גם ארגונים נוספים לרבות במגזר השלישי עושים מיליונים תמורת השירותים שהם מספקים לטובת אנשים עם מוגבלות. אגב, אפשר לדון בשאלה אם השירותים האלה נחוצים באמת – בדיוק כמו שאפשר לדון בשאלה אם להקת שלווה עושה את העבודה.
  6. האמירה, אף אחד לא שם על אנשים עם מוגבלות במהלך השנה היא לא בהכרח נכונה. יש מקרים רבים של עוולות חברתיות, יש מקרים מאוד מאתגרים שעוד צריך ללמוד איך להתמודד איתם ויש מקרים מוצלחים מאוד בהקשר של אנשים עם מוגבלות ולהקת שלווה לדעתי היא אחד מאותם המקרים המוצלחים.
  7. השילוב של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה במגזר הציבורי, הפרטי והשלישי מתקיים גם בגופים עליהם ניתן למתוח ביקורת נוקבת מאוד בכל הנוגע לקידום ומימוש זכויות של אנשים עם מוגבלות או עמידה בחוקים, תקנות ותקנים.
    כלומר, יש עובדים עם מוגבלות בכל המגזרים והם בהחלט ראויים לעבוד בהם – גם אם אותם הגופים חוטאים כלפי אנשים עם מוגבלות בהיבטים אחרים וגם אם אותם האנשים עם המוגבלות משתכרים בכבוד ואף מעבר לשכר הממוצע במשק.
  8. עצם העובדה שאדם עם מוגבלות עובד בארגון שכנגדו יש ביקורת על היבטים שונים הקשורים בשוויון זכויות אנשים עם מוגבלות, אי עמידה בחלק מהחוקים, התקנות והתקנים אינה מרמזת בהכרח שהאדם עם המוגבלות העובד בארגון אשם או שותף לפשע. באותה הנשימה אפשר גם לומר את ההפך, אבל אלה יהיו מקרים די נדירים – לפחות כך אני מקווה.
  9. במציאות המורכבת הזו, אי אפשר לטעון כי אדם עם מוגבלות שהוא עובד במקום עבודה שיש נגדו ביקורת ואף ביקורת קשה על כל מה שטענתי בסעיף 8 לא ראוי לכבוד ולהערכה. אם אנשים עם מוגבלות רוצים להשתלב בשוק התעסוקה ובחברה, הם צריכים להבין שכולם חיים במציאות מאוד מורכבת. אנשים עם מוגבלות הבוחרים להשתלב במציאות המורכבת הזו – הם שגרירי הנגישות האמיתיים והאמיצים באמת.
  10. לסיכום, אני בעד הפגנת כישורים מקצועיים. זו הדרך הטובה ביותר להוכיח שאנשים עם מוגבלות ראויים לשילוב והכלה – כל אחד במשלח ידו וגם אם הפגנת הכישורים נעשית מול אנשים שעדיין לא מאמינים בערכים של שוויון זכויות, הכלה ושילוב כל אדם באשר הוא במרקם האנושי שבו אנחנו חיים. יתר על כן, אני דווקא לא מפרגנת לכל אותם האנשים עם המוגבלות שמשתלחים ברשתות החברתיות באמירות וסיפורים שגורמים לי להתבייש. סיפורים כמו,  אנשים עם מוגבלות שנכנסים לחנות וצורחים על המוכר שהחנות לא נגישה או אמירות כמו, אני מוגבל ומוצלח אז למה אישה לא מוגבלת לא רוצה אותי… התבכיינות ונסיגה למקום של אני מוגבל, מסכן, מנודה וממורמר – ובמיוחד  כשנעשים ברשתות החברתיות רק מגבירה את הקיטוב החברתי.

זהו דיון חשוב וגם חשבון נפש חשוב לכולנו

© כל הזכויות שמורות לאילנה בניש. כל שימוש מסחרי אסור בהחלט.

זקוקים לשירות?

  • אם אתם זקוקים לייעוץ, ליווי בהליך הטמעת הנגישות בשירותי אינטרנט וטכנולוגיות מידע, אני כאן לשירותכם עם ניסיון של מעל לעשור בתחום וכמורשה נגישות שירות משנת 2015, בעבודה מאתגרת ושוטפת עם ארגונים רבים במגזר הציבורי, הפרטי,  השלישי ועבודה עם אנשים עם מוגבלות.
  • השירות שלי כולל: ייעוץ וליווי שוטף, הרצאות והדרכות נגישות, כתיבת אפיוני נגישות לממשקים טכנולוגיים, ביצוע בדיקות נגישות עם כלים אוטומטיים, טכנולוגיות מסייעות לנגישות, בדיקות ברמת קוד המקור ובשיתוף עם אנשים עם מוגבלות, מתן הנחיות מקצועיות למתכנתים, מעצבים ועורכי תוכן, מתן ייעוץ  ללשכות משפטיות, מנהלי פרויקטים ועוד.
  • הליך ייעוץ וליווי בהתאמות נגישות לשירותי אינטרנט בהתאם לחוקים, לתקנות ולתקני הנגישות הרלוונטיים (וללא תוספי נגישות!)
  • מוזמנים לפנות אלי באמצעות טופס צור קשר באתר

 

 

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר נגישות ושמישות אינטרנט וטכנולוגיות מידע

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא