לא לנו בלעדינו – המאבק בתוספי הנגישות לאתרי אינטרנט ממשיך עם מחאה בינלאומית הולכת וגוברת וחוסם תוספי נגישות לאתרי אינטרנט

כפי שציינתי לא פעם, מתחוללת מלחמה נגד תוספי נגישות ברחבי העולם. חייבים בהתאמות נגישות שהתקינו תוספי נגישות נתבעים, במיוחד בארה"ב, ארגונים גדולים ואנשי מקצוע עם וללא מוגבלות ברחבי העולם מתנגדים יותר ויותר לשימוש בתוספים אלו. היוזמה האחרונה בנושא זה מגיעה מחברה טכנולוגית בשם   Pneuma Solutions שפיתחה תוסף חוסם תוספי נגישות לאתרי אינטרנט.

הפתרון AccessiByeBye  – חוסם תוספי נגישות לאתרי אינטרנט

התוסף שכרגע זמין לדפדפן Google Chrome ו Microsoft Edge מבוסס כרומיום, פשוט חוסם תוספי נגישות נפוצים. אין צורך בהגדרות מיוחדות – פשוט מוסיפים את התוסף לדפדפן והוא עושה את העבודה ברקע. התוסף חינמי לשימוש וניתן להוסיף אותו ל Google Chrome

מפתחי התוסף עמלים גם על פיתוח תוסף לדפדפן Mozilla Firefox ולדפדפנים נוספים. ניתן לעקוב אחר ההתפתחות בעמוד הגיטהב GitHub – PneumaSolutions/accessibyebye-extension.

גם אנחנו, פנינו למפתחי התוסף בכדי להביע את תמיכתנו ובכדי להציג  אתרים נוספים עם תוספי נגישות.

ואכן, עושה רושם שהתוסף מתפתח וחוסם יותר ויותר תוספי נגישות.

חסימת תוספי נגישות ברמת מערכת ההפעלה

ניתן לחסום כתובות IP של תוספי נגישות גם ברמת מערכת ההפעלה. מידע נוסף ניתן למצוא בקישור accessibegone עם הנחיות לחסימת התוספים דרך חומת האש של מערכת ההפעלה חלונות, מק ולינוקס.

למרבה הצער, לא ניתן לומר שזהו סוף פסוק. תמיד יהיו ניסיונות של מפתחי תוספי נגישות לפתח עוד מוצרים כאלה – ולכן, המלחמה נגדם דרך תוספים חוסמים לדפדפנים ורשימות IP שאפשר להוסיף לחומת האש רק יתעדכנו ברחבי הרשת ובין היתר בעמוד  accessibegone.

תזכורת לנזקי תוספי נגישות לאתרי  אינטרנט

  • מייצרים סקריפטים שטכנולוגיות מסייעות ותוכנות קוראות מסך מתקשים לתפעל, פוגעים בתפקוד התקין של תוכנות קוראות מסך, משבשים את השימוש באתרי אינטרנט באמצעות תוכנות קוראות מסך ועוד ועוד
  • מייצרים מייצגי שווא בקרב חייבים בביצוע התאמות נגישות או שחייבים בביצוע התאמות נגישות מודעים לכך שהם משתמשים במוצרים בעייתיים שלא מנגישים את אתרי האינטרנט
  • שימוש ציני ושיקרי במורשי נגישות, באנשים עם מוגבלות ובמיוחד באנשים עם לקויות ראייה ועיוורון. הם מבטיחים לבעלי האתרים שהתוסף שלהם מאושר על ידי עיוורים ו/או על ידי מורשי נגישות. לצערי בנקודה זו יש לציין כי ישנם מורשי נגישות ואנשים עיוורים שככל הנראה מתפרנסים מחברות תוספי נגישות והם מבחינתי מושחתים ומשחיתים זכויות נגישות.
  • משקרים בלי בושה גם לחברי כנסת, לבכירים במשרדי ממשלה, לבכירים במוסדות להשכלה גבוהה וארגונים נוספים.

לחתום על עצומה בינלאומית

לאחרונה יוזמה מבורכת, מרכזת ומסבירה על כשלי תוספי הנגישות ומציעה לבעלי עניין לחתום על הסכמתם לנאמר במסמך שנקרא Overlay Fact Sheet. בעמוד הזה, בסוף רשימת החותמים יש קישור שנקרא Add your name to this list והוא מוביל לעמוד בגיטהב של יוזם המהלך karl groves שבו ניתן לבקש להוסיף  את שמכם לרשימת המתנגדים לתוספי הנגישות לאתרי אינטרנט.

לא נוותר  – כי nothing about us is without us

אני מקווה שלא, אבל אם נגזר עלינו להילחם בתוספי הנגישות בדומה למלחמות סייבר, אז זה מה שנעשה. לא נותר אלא לסמוך על הטכנולוגיה ועל מפתחים מצוינים שדואגים לנו. אני מקווה שתקום ממשלה יציבה ושנחזור לשולחנות הוועדות בכנסת להילחם על זכותנו לנגישות ולפרטיות גם ובמיוחד במרחבים דיגיטליים.

ומסר גם לבכירים במגזר השלישי, למרבה הצער, גם במגזר השלישי, בארגוניםלמען אנשים עם מוגבלות,  יש בכירים שמשתפים פעולה עם חברות תוספי הנגישות. ואז חברות תוספי הנגישות פונים לחייבים ומנופפים בבכירים האלה כמי שתומכים ו/או מאשרים ו/או מעודדים שימוש בתוספים הללו. ככל שהדבר נכון והם משתפים פעולה ממניעים פוליטיים ו/או ממניעים לא כשרים, ולצערי הרב אני יודעת שהדבר נכון, אני באופן אישי בזה להם ואמשיך לעמוד מולם ברוב תוקף.

זקוקים לשירות?

  • אם אתם זקוקים לייעוץ, ליווי בהליך הטמעת הנגישות בשירותי אינטרנט וטכנולוגיות מידע, אני כאן לשירותכם עם ניסיון של מעל לעשור בתחום וכמורשה נגישות שירות משנת 2015, בעבודה מאתגרת ושוטפת עם ארגונים רבים במגזר הציבורי, הפרטי,  השלישי ועבודה עם אנשים עם מוגבלות.
  • השירות שלי כולל: ייעוץ וליווי שוטף, הרצאות והדרכות נגישות, כתיבת אפיוני נגישות לממשקים טכנולוגיים, ביצוע בדיקות נגישות עם כלים אוטומטיים, טכנולוגיות מסייעות לנגישות, בדיקות ברמת קוד המקור ובשיתוף עם אנשים עם מוגבלות, מתן הנחיות מקצועיות למתכנתים, מעצבים ועורכי תוכן, מתן ייעוץ  ללשכות משפטיות, מנהלי פרויקטים ועוד.
  • הליך ייעוץ וליווי בהתאמות נגישות לשירותי אינטרנט בהתאם לחוקים, לתקנות ולתקני הנגישות הרלוונטיים (וללא תוספי נגישות!)
  • מוזמנים לפנות אלי באמצעות טופס צור קשר באתר

 

מחשבה אחת על “לא לנו בלעדינו – המאבק בתוספי הנגישות לאתרי אינטרנט ממשיך עם מחאה בינלאומית הולכת וגוברת וחוסם תוספי נגישות לאתרי אינטרנט

תגובות סגורות.

לגלות עוד מהאתר נגישות ושמישות אינטרנט וטכנולוגיות מידע

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא