תשובה ללקוח: האם אפשר להשתמש בתוסף להגברת הניגודיות בין צבע טקסט לצבע רקע?

הי, בהמשך לפגישתנו ובהמשך לבדיקתי, להלן מסקנותיי לגבי ניגוד מינימום בהתאם לקריטריון 1.4.3 ב WCAG 2

1.4.3 Contrast (Minimum] AA

נוסח קריטריון 1.4.3 – ניגוד (מינימום) (AA)

ניגוד (מינימום): הצגה חזותית של טקסט ושל תמונות טקסט תקיים יחס־ניגוד של 4.5:1 לפחות, למעט במקרים הבאים.

בתבליט האחרון מצוין כי אין דרישה ליחס ניגוד מינימום כשמדובר בטקסט שהוא חלק מטקסט בלוגו או שם מותג

מקריאת דף ההסבר המפורט לקריטריון 1.4.3 ניגוד מינימום (רמה AA) כתוב

מטרת הקריטריון היא לספק ניגוד מינימום לאנשים עם לקות ראייה קלה עד בינונית שאינם מסתייעים בטכנולוגיה מסייעת המאפשר להם לקבוע את  צבעי הטקסט והרקע.

The intent of this Success Criterion is to provide enough contrast between text and its background so that it can be read by people with moderately low vision (who do not use contrast-enhancing assistive technology). For people without color deficiencies, hue and saturation have minimal or no effect on legibility as assessed by reading performance (Knoblauch et al., 1991). Color deficiencies can affect luminance contrast somewhat. Therefore, in the recommendation, the contrast is calculated in such a way that color is not a key factor so that people who have a color vision deficit will also have adequate contrast between the text and the background.

 

בהמשך מציינים כי ישנם מקרים שבהם לאנשים עם סוגים שונים של מוגבלות קוגניטיבית  יש צורך בניגודיות נמוכה מ 1:4.5 ולכן הם ממליצים למפתחי אתרים להוסיף כפתור שיאפשר הנמכת הניגודיות. גם במקרה זה, יש הסכמה כי ניגוד המינימום יהיה 1:3 לאחר לחיצה על כפתור להנמכת הניגודיות.  כלומר, אין מניעה להוסיף כפתור להנמכת ניגודיות כל עוד  ניתן לחזור לערכי ברירת המחדל של סט הצבעים שצריך לעמוד ביחס ניגוד מינימום של 1:4.5 בטקסט רגיל ו 1:3 בטקסט גדול 14 נקודות מודגש או 18 נקודות לא מודגש ומעלה.

Some people with cognitive disabilities require color combinations or hues that have low contrast, and therefore we allow and encourage authors to provide mechanisms to adjust the foreground and background colors of the content. Some of the combinations that could be chosen may have contrast levels that will be lower than those found in the Success Criteria. This is not a violation of this Success Criterion provided there is a mechanism that will return to the default values set out in the Success Criteria.

מה עם אנשים עם עיוורון צבעים?

בהסבר כתוב כי עמידה ביחס ניגוד מינימום תסייע ברוב המקרים למרבית האנשים עם לקויות ראייה  הנמצאים על  רצף שנע בין קושי בתפיסת צבע ועד עיוורון צבעים מוחלט. אין הם ממליצים להוסיף תוספים לשינוי צבעים

People with low vision often have difficulty reading text that does not contrast with its background. This can be exacerbated if the person has a color vision deficiency that lowers the contrast even further. Providing a minimum luminance contrast ratio between the text and its background can make the text more readable even if the person does not see the full range of colors. It also works for the rare individuals who see no color.

ומה לגבי אנשים עם לקויות ראייה מתקדמות יותר?

באופן חד  משמעי, אנשים עם לקויות ראייה מתקדמות, זקוקים לניגודיות מוגברת, והם זקוקים לה בכל אתרי האינטרנט וביישומי מערכת ההפעלה. את סט הצבעים ורמת הניגודיות הם קובעים בדרך כלל עם הגדרת המחשב והדפדפן לשימושם האישי. לפיכך, אין שום צורך בתוספי נגישות המשנים את צבעי הטקסט והרגע. יתר על כן, הפעלת תוספי נגישות לשינוי צבע על גבי התאמות נגישות שכבר הוחלו, רק  משבש עוד יותר את תפיסת הצבע ועשויה להקשות עוד יותר על אנשים עם לקויות ראייה מתקדמות.

 

זקוקים לשירות?

  • אם אתם זקוקים לייעוץ, ליווי בהליך הטמעת הנגישות בשירותי אינטרנט וטכנולוגיות מידע, אני כאן לשירותכם עם ניסיון של מעל לעשור בתחום וכמורשה נגישות שירות משנת 2015, בעבודה מאתגרת ושוטפת עם ארגונים רבים במגזר הציבורי, הפרטי,  השלישי ועבודה עם אנשים עם מוגבלות.
  • השירות שלי כולל: ייעוץ וליווי שוטף, הרצאות והדרכות נגישות, כתיבת אפיוני נגישות לממשקים טכנולוגיים, ביצוע בדיקות נגישות עם כלים אוטומטיים, טכנולוגיות מסייעות לנגישות, בדיקות ברמת קוד המקור ובשיתוף עם אנשים עם מוגבלות, מתן הנחיות מקצועיות למתכנתים, מעצבים ועורכי תוכן, מתן ייעוץ  ללשכות משפטיות, מנהלי פרויקטים ועוד.
  • הליך ייעוץ וליווי בהתאמות נגישות לשירותי אינטרנט בהתאם לחוקים, לתקנות ולתקני הנגישות הרלוונטיים (וללא תוספי נגישות!)
  • מוזמנים לפנות אלי באמצעות טופס צור קשר באתר

 

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר נגישות ושמישות אינטרנט וטכנולוגיות מידע

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא